“فریب رسانه ای و کاری”؛ نگاهی تحلیلی به زمینه ها، عوامل و راه های برون رفت از فریب

[ad_1]

ایسنا/ قم کتاب «رسانه و فریب کاری؛ هنگام تحلیل زمینه ها و عوامل فریب در رسانه و راهکارهای خروج» با هدف شناسایی علل، زمینه ها و تاکتیک های فریب و بیان راهکارهای برون رفت از چالش فریب در رسانه ها. توسط فائزه تقی پور منتشر شد.

در دنیای معاصر، سرعت چشمگیر تحولات و تسلط تکنولوژی باعث شده تا رسانه ها نقش مهمی در زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی شخصی انسان ایفا کنند، به طوری که امروزه رسانه ها می توانند افکار عمومی را تحت کنترل خود درآورند. و در تمامی ابعاد اعم از سیاسی، فرهنگی و غیره. برای تغییر سرنوشت یک جامعه

این میزان نفوذ باعث شد تا افراد ثروتمند و قدرتمند از این موضوع برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرند که همین امر منجر به پیدایش کلیدواژه «فریب رسانه ای» شد.

به عبارت ساده، فریب رسانه‌ای به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها اطلاق می‌شود که هدف آن پیاده‌سازی تصویری در ذهن مردم است که با منافع دستکاری‌کنندگان همسو باشد.

استفاده از تاکتیک های خبری برای فریب افکار عمومی، فیلم قتل، تاکتیک های عکس برداری، تاکتیک های جعلی عکس، اخبار جعلی، دستکاری در زمینه های عکاسی، ارائه اطلاعات نادرست و متناقض، پنهان کردن بخش مهمی از پیام و عدم ارائه اطلاعات اضافی در رسانه ها. یکی از روش های فریب در رسانه ها است که مردم برای پیشبرد اهداف خود از آن استفاده می کنند.

اما با گسترش شبکه‌های اجتماعی، مفاهیمی مانند سواد رسانه‌ای برای شناسایی و مقابله با آسیب‌هایی مانند ایجاد امواج جعلی، انتشار اخبار و شایعات جعلی و غیره به وجود آمده است.

سواد رسانه ای در یک تعریف بسیار کلی نوعی درک مبتنی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه ها و انواع محصول آنها را شناسایی و از یکدیگر متمایز کرد.

برای اینکه جامعه در منجلاب این آسیب ها فرو نرود، راهی جز آشنایی همه افراد جامعه با این ابزار و روش ها نیست. از این رو پژوهشگران این منطقه کتاب های متعددی را برای شناساندن این مهم به جامعه نوشته اند.

در همین راستا کتاب «رسانه و فریب؛ «تحلیل زمینه ها و عوامل فریب در رسانه ها و راهکارها» اثر فائزه تقی پور در 536 صفحه منتشر شد.

این کتاب با هدف شناسایی علل، زمینه ها و تاکتیک های فریب و بیان راهکارهایی برای غلبه بر چالش فریب رسانه ای از بررسی متون نظری مبتنی بر فریب رسانه ای منتشر شده است.

این اثر بر اساس مطالعات انتقادی رسانه ای به بررسی موضوعات مرتبط با فریب رسانه ای از زوایای مختلف می پردازد و موضوع فریب رسانه ای با رویکرد شناسایی و بررسی زمینه ها و عوامل مرتبط با آن به طور همه جانبه افشا می شود. توجه بیشتر به اخلاق و نقش رسانه ای تقلب در کار در خانواده و پیشگیری از آن در محیط خانواده بیش از سایر موضوعات است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.